Brev:
Mave
12. januar 2012
Alder:
4 mdr.
Mave
Hej Helen
Jeg har en datter på 4 1/2 måned som trives er glad og altid let til smil. Men vi er lidt bekymrede for hendes mave.
Der er i en lang periode nu gået 3 - 4 dage imellem hun har afføring og hun er flaskebarn, så er det ok/normalt. Det har altid været hver 2. dag, men for ca. en måned siden er det gået over til hver tredje/fjerde dag. Skal hun ikke helst have afføring hver dag når hun får flaske? Det er fint blødt det der kommer, men hun er tydelig generet af det dagen op til og indtil det kommer.
Vi giver hende syrnet Allomin, da vi har fået at vide af SP at det er det bedste for maven. Hun gylper også ret meget efter måltiderne og får også ofte hikke. Vi er lige startet med grøntsags/kartoffelmos til aften som går rigtig fint. Mængden hun spiser svarer til en spiseske. Jeg tør ikke rigtig give hende mere endnu på grund af maven. Jeg giver hende også lidt vand i løbet af dagen.
Hendes vægtkurve ser fin ud. Hun vejede kun 2370 g. ved fødslen, men vejer nu 6000 g, så hun har taget fint på. Vores spørgsmål er om der grund til at vi bekymrer os?
Vi ser frem til at høre fra dig:-)